nu äntligen!!

Hej allesammans.

nu har jag äntligen fått igång min dator, jag har varit utan den alldeles för länge och nu ska jag börja att skriva på bloggen igen. jag kommer inte kunna lägga upp några bilder på bloggen för att jag inte har hunnit lägga in det i datorn för att den har varit inne på reperation.
Blev tvungen att ränsa hela datorn och göra den till en helt nu marskinvara.
det tyckte jag var ganska drygt. hur som helst så tänker jag använda min blogg som en liten dag bok, jag känner att jag måste hålla koll på vad jag gör och kunna gå tillbaka och titta ifall det är någon jag glömt, börjar känna mig lite senil =/

jag ska nog skriva in hur jag mår och vad jag gjort och om jag har shoppat eller något liknande, måste hålla lite koll. det känns som om allt bara rinner iväg och man kommer inte ihåg vad man gjort eller vad man har spenderat och det kan bli lite jobbigt i längden ;) 

jag vill använda bloggen till att har den som en dagbok för att jag orkar inte skriva för hand, det gör vi ju så mycket i skolan, haha.. 


06/10-2009

15:22

Idag var det så jävla svårt att gå upp ur sängen, det var nästan så att man fick dra mig ur den, jag har inte känns så på det där viset innan. Det var en kamp mot klockan i morse. jag och sara bor 300 meter från skolan och vi har inten anledning att kunna komma försent men det gör vi ju nästan ändå. vi börjar skolan 08:40 varje morgon och vi går hemifrån klockan 5 över halv 9 varje morgon. =/ det är itne så bra. fast i morse var det jag som var seg, sara blev tvungen att gå före mig för att hon skulle ha yrk och då måste dom byta om innan så hon skulle inte ha hunnit det om inte hon hade gått utan mig, jag gick hemifrån fem övar halv 9 och jag kom 5 minuter försent till matten men jag var inte själv som tur va, jag hade tappat bort mitt schema och jag tittar verkligen inte till rätt matte sal. det finns så många olika salar och vi har inte alltid samma klassrum. men när jag traskar ner för en trappa så möter jag Malin och Ida, dom hade också kommit försent och det var skönt för då hade jag inte behövt skämmas så mycket i alla fall. 
Vi traskar in på matten och sätter oss och jobbar med alla andra samtidigt som man håller på att frysa ihjäl. Det är så fruktansvärt kallt i skolan så man måste alltid ha en extra tröja i skåpet. det är lite dåligt. men men så kan det vara. 
Efter matten så hade vi naturkunskap. Vi snackade om Ekologi och massor och vi ska då ha prov på det om 2 veckor och vi har typ ingen aning om vad vi ska plugga på. men när jag kom hem idag och kollade mailen så hade våran goa fröken skickat hem en checklista till oss som vi ska kunna :D det var bra. men skit samma. 
På NK lektionen så hade vi prisutdelning för vi hade gjort en tävling uppe i skogen veckan innan så att dom som hade vunnit skulle få något. när hon plockar fram vad det är för pris börjar alla att skratta och inte en enda kunde ha föreställt sig att man skulle få ballerina kakor som första pris. men men 1.orna blev tvungna att dela med sig så alla fick en varin kaka. 
efter det fick vi bygga massa olika kemiska saker, typ H2O med bollar och gummistavar för att bilda vissa kemiska kedjor eller något sånt. det var okej kul sen fick vi frågor som vi skulle svara på och sen hade 1 timme 45 minuter gått, det var ganska bra, vi brukar annars sitta och sova på dessa lektioner för att dom är så förbaskat långa. men men, efter det så går vi och äter mat, jag Malin och Alex sitter vid ett bord för det var fullt vid de andras och så tog vi taco bröd och geggade i hop lite, och det blev jätte gott.. Det va typ mos och pannbiff och något mera men det gick ner. efter lunchen så skulle vi byta om till gymnastikkläderna för vi hade gympa. vi håller på mågora tester i styrka, rörlighet och komdiotion m,m. och det var en ganska rolig lektion, gillar utmaningar som man utsätter sig själv för. 
Sedan efter idrotten så var det slut på dagen. jag slutar klockan 2 på tisdagar. ganska gött. 
Sedan gick jag hem med Linda zetterqvist hon skulle låna en mobiltelefon av mig för att hennes försvann när hon åkte buss en dag till skolan. Sedan åkte hon hem till sättvik vid klockan 3. 
Nu ligger jag emd min dator i knät i sängen och väntar på att klockan ska bli 7 så att man får dra och daansa, sen är det bara hem och duscka och titta på andra avenyn.
det ska jag föresten titta på nu förra avsnittet missade jag för att jag var med min älskade pojkvän och myste med honom efter jag hade varit och dansat. det var mysigt,..
Imorgon ska jag nog till honom efter skolan och sedan blir det nog bussen klockan 7 eller 20 över 7 på morgonen på torsdagen som jag får ta för att hinna till skolan, jag har frisör på torsdagar och fredagar så att det är lugnt, det är jättekul att ha yrk, då gör man i alla fall något skoj =)
jag ska också försöka att gå och lägga mig tidigt idag/kväll för att jag har varit jätte trött idag jag har bara velat dö flera gånger. ;P SOVA SOVA SOVA.. 
Skönt.

Men detta var min dag så att ni alla får ha det så bra så får ni titta in hit i morgon och kika på vad som hänt mig då

Ha det Bra



 
Christoffer Erlandsson I mitt hjärta

<3


 
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0